Friday, August 21, 2009

Kayak (Part 2)






Ha...pada 8 Ogos 2009 plak...kelab rekreasi UiTM sekali lagi bt aktivti kayak nih...di lokasi yg sama jgk la..tapi kali ini kami telah diberi amaran awal2 oleh En Muiz yg aktiviti kayak pada hari ini pasti akan membasahkan pakaian yg kami pakai ni..Pergh...habislah...apa la agaknyer yg En Muiz nak bt nih...Confusing btul la kami semua...so bermula pada pukul 9 pagi...seramai 7 orng sahaja ahli yang datang....yang lain balik kampung kot..biasala hujung minggu kan...
So hari ini kami suma akan diajar untuk melakukan cara2 untuk menyelamatkan diri jika tiba2 kayak terbalik di dalam air..so nak selamatkan diri ada caranya tuh...banyak jgk la kaedah yg dilakukan untuk membuang air di dalam kayak yg telah terbalik...Antaranya kaedah bentuk X, dan bentuk H..
So mcm biasala...En Muiz la yang akan bt demo dulu...perghh...mmg bes tgk...Antara kaedahnya adalah:
  1. Terbalikan kayak...
  2. Tepuk tiga kali pada badan kayak..(dalam keadaan badan masih di dalam air)
  3. Berenang keluar dengan tenang dari 'cockpit' kayak..
  4. Keluarkan air dari dalam kayak yg terbalik menggunakan kaedah X atau H bersama ahli2 lain.
Pergh...pada hari tuh mmg bes...suma air tasik dah dapat kami rasa..(ntah la air apa ntah)..hehhe...selepas itu turn ahli2 perempuan plak..ada la dlm 3 orng je yg datang..so ada chance la nak cuci mata...hhehee..
Pada ari tuh mmg letih...mau tidak hampir dekat 3 jam jgk la kayak...mmg naik muscle nih...hhehe..
Bila dah settle semua..sebelum balik kami lakukan mini ekspedisi lagi pusing satu tasik...mmg bes...so nih aku ada lampirkan gambar2...korang tgk la sendiri k..mmg bes...cayalah!!!!!!!


4 comments:

  1. weeeeee~
    klu ku bace bl0g anda awl2 lg dr ari nie..k0mpom sy turun tasek.. =)

    ReplyDelete
  2. hehhehe...sya pon doakan encik cepat naik pelamin hehhehe...

    ReplyDelete